پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 182737
دو وعده طيب‌نيا تا پايان دولت يازدهم
تاریخ انتشار : 1394/06/09 11:03:06
نمایش : 965
وزير امور اقتصادي و دارايي وعده داد، نرخ تورم تا پايان دولت تک‌رقمي شود و پرداخت هاي عمراني دولت هم در سال جاري به ۳۰ هزار ميليارد تومان برسد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، علي طيب‌نيا وزير اقتصاد و امور دارايي در حاشيه جلسه ديروز هيئت دولت در جمع خبرنگاران درباره اقدامات اين وزارتخانه براي ايجاد آرامش در فضاي اقتصادي اظهار داشت: با سياست‌هايي که اتخاذ شده است و با انضباطي که در فضاي اقتصادي ايجاد شده و همچنين با صرفه‌جويي‌هايي که در هزينه‌هاي جاري صورت گرفته، معتقديم مي‌توانيم برنامه‌هاي اقتصادي دولت را محقق کنيم و همچنين مي‌توانيم هزينه‌هاي عمراني را در حد ۳۰ هزار ميليارد تومان پرداخت کنيم.

وي افزود: براساس تصميماتي که گرفته شده از طريق اوراق مشارکت و تهاتر مي‌توانيم بدهي‌هاي دولت را با بخش خصوصي و پيمانکاران تسويه کنيم لذا اين مجموعه تصميمات براي مقابله با شرايط جديد در نظر گرفته شده است.


وزير اقتصاد در پاسخ به سؤالي درباره تصميمات دولت در زمينه مسئله يارانه‌ها نيز گفت: در زماني که قيمت حامل‌هاي انرژي اصلاح شد نبايد بيش از درآمدهاي جامعه صرف پرداخت‌هاي نقدي مي‌شد. آنچه قانون در اين خصوص حکم کرده اين بود که حداکثر ۵۰ درصد منابع صرف پرداخت‌هاي نقدي شود اما براساس تصميمات آن زمان ۱۳۰ درصد مبالغ صرف پرداخت‌هاي نقدي شد و به همه افراد تعلق گرفت که نه عادلانه و نه کارآمد بود.


وي با اشاره به اينکه دولت امروز در شرايط روز اول پرداخت يارانه‌ها نيست، يادآور شد: در اين زمان جرياني شروع شد و پرداخت‌هايي صورت گرفت و البته حقوقي ايجاد شد که طبيعتاً تغيير دادن اين ريل کار ساده‌اي نيست.


طيب‌نيا افزود: در قانون بودجه امسال تصميماتي در اين زمينه اتخاذ شده و همکاران ما در وزارت رفاه، تعاون و کار و امور اجتماعي براساس حکم قانوني تصميماتي را انجام مي‌دهند، اما فشار تأمين منابع پرداخت يارانه هرماهه به دولت و به‌خصوص وزارت اقتصاد و دارايي وارد مي‌شود و معمولاً در زمان پرداخت يارانه‌ها چند روز وزارتخانه را درگير مي‌کند.


وزير اقتصاد در پاسخ به سؤال ديگري در مورد تحقق نرخ تک‌رقمي تورم و زمان تحقق يافتن اين مسئله گفت: طبيعي است که وقتي مي‌خواهيم از تورم بالاي ۴۰درصدي به تورمي پايين‌تر برسيم نيازمند زمان هستيم، البته کنار آن فشارهايي نيز به مجموعه دولت وارد مي‌شود.


وي افزود: در مرحله اول بحث کاهش تورم اين امر ساده‌تر بود و هرچقدر نرخ تورم کمتر مي‌شود کار هم در اين مقوله سخت‌تر شده لذا در ماه‌هاي اخير کاهش نرخ تورم با سرعت کمتري انجام شده است که امري طبيعي است.


طيب‌نيا افزود: معتقديم اگر بر همين اساس حرکت کنيم مي‌توانيم تورم را تک‌رقمي کنيم همچنان که تورم توليدکننده که فشار هزينه‌هاي توليد را دارد در حال حاضر تک‌رقمي و به زير ۶ درصد رسيده است.


وزير اقتصاد ادامه داد: نرخ شاخص بهاي کالاها نيز کماکان روند نزولي داشته، لذا همان‌طور که رئيس‌جمهور فرمودند اميدواريم تا پايان دولت شاهد تک‌نرخي شدن تورم در کشور باشيم.


مرجع : فرهنگ نيوز
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html